onsdag 25 januari 2017

Inköp Januari

Månadens inköp är gjorda och det som blev över av lönen, samt månadens utdelningar och lite extra pengar på kontot, har placerats i aktier. Jag har försökt att göra de större inköpen i andra branscher än de som för närvarande dominerar min portfölj.

Axfood

Jag gjorde mitt första inköp i Axfood förra månaden så innehavet är fortfarande litet. Valde att fylla på lite mer eftersom jag tycker att det är ett bra långsiktigt innehav, även om aktien känns lite dyr just nu.

Atea

Ökade även antalet aktier i Atea. Jag tycker bolaget går bra och den höga direktavkastningen lockar.

Castellum

Jag kunde inte låta bli att köpa lite Castellum denna månaden också. De valde att höja utdelningen för 19:e gången till 5 kr vilket var mer än jag trodde på. Jag räknar med att de kommer att höja utdelningen många år framöver.

Nobina

Det blev också några fler aktier i Nobina. Priset på aktien gick ner efter förra rapporten i November och har sedan inte återhämtat sig helt. Jag tycker dock inte rapporten var så dålig så jag passar på att öka. Nobina är inget av mina större innehav så det finns utrymme att öka mer.

Senior Housing Properties Trust

Ett litet köp i ett amerikanskt bolag fick det också bli och valet föll på Senior Housing Properties Trust. Dollarn är dyr just nu så jag valde att göra större inköp i andra valutor denna månaden.

Köpen ökar min årliga utdelning med 1800 kr och totalt täcker den nu 55% av mina kostnader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar