söndag 15 januari 2017

Mål 2017

Jag har satt följande mål när det gäller ekonomi under 2017.

Sparande: 230 000 kr
Detta är pengar som jag sparar från främst min lön och kommer att investera i nya aktier. Det är en liten ökning från förra årets sparande som uppgick till 225 000 kr

Utdelningar: 75 000 kr
Mitt mål är att få 75 000 kr i utdelningar under året. Det är en ordentlig ökning av vad jag fick under 2016 då jag inkasserade 50 450 kr. Prognosen är att jag kommer att få strax över 71 000 kr men jag hoppas att några bolag ökar sina utdelningar i år och att det är få bolag som sänker. Sedan så kommer jag även att investera pengar under året som kommer att ge lite i utdelning redan i år.

Övriga inkomster: 12 000 kr
Jag har haft en sida på Internet under många år och jag planerar att starta en ny inom kort. Den ger för närvarande inte mycket i inkomst, men målet i år är att se om jag kan få dessa sidor att generera lite extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar