tisdag 30 juli 2024

Inköp Juli

Jag har någon vecka kvar av semestern så det är fortsatt dåligt med tid att hålla koll på börsen men portföljen sköter sig bra och är nu uppe på nya rekordnivåer. Det är även rätt dåligt med utdelningar under juli men tillsammans med pengar från lönen så blir det ändå en bra summa att handla för. Denna gången köpte jag detta:

Main Street Capital


Enbridge


Telenor


JPM Global Equity Premium Income UCITS ETF






Det blev ungefär samma köp som förra månaden men denna gången fyllde jag på Main Street Capital i stället för Realty Income. Jag fortsätter även köpa mer Enbridge som jag vill öka mycket i den kommande tiden. Den svenska kronan blir dock svagare för varje dag som går så det blir mindre roligt att köpa utländska aktier men just nu kommer jag inte på så mycket annat som jag vill köpa.

Fortsätter även att öka i norska Telenor men jag börja känna mig fullinvesterad där så jag kommer nog inte köpa så mycket till.

Precis som förra månaden så blev det största köpet den börshandlade fonden JPM Global Equity Premium Income UCITS ETF.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 770 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar