lördag 31 augusti 2024

Inköp Augusti

Jag är tillbaka på jobbet efter semestern och det är tungt som vanligt. Det brukar ta flera veckor innan det känns normalt igen och det blir värre för varje år. I portföljen har det också svängt en del med nedgång i början av månaden men det har återhämtat sig mot slutet. Jag är inte riktigt tillbaka på ATH men det är inte långt ifrån. Jag fyllde på portföljen med några nya aktier för det som blev kvar av lönen samt månadens utdelningar.

Realty Income


Telenor


Aker BP


JPM Global Equity Premium Income UCITS ETF






Jag växlar mellan att köpa Realty Income och Main Street Capital. Denna månaden var det Realty Income som fick påfyllning och det är nu mitt nionde största innehav. Innan så var planen att Realty Income kanske skulle bli mitt största innehav men nu har jag svängt och planerar inte att köpa så mycket till.

Jag fyller också på mina norska innehav Telenor och Aker BP. Här var planen att inte köpa mer i Aker BP men jag hittade inte så mycket annat jag var sugen på att köpa så det fick bli några aktier till.

Som vanligt så gick de sista pengarna till den börshandlade fonden JPM Global Equity Premium Income UCITS ETF.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 636 kr.

1 kommentar:

  1. Hej, du skriver inte ofta men tycker ändå det är intressant att följa dina köp då vi troligen resonerar rätt lika kring inköpen.

    Däremot ligger du rätt långt före mig både i utdelningar och kapital. Dock nöjd med att i år uppnå ett delmål med 10k i snitt per månad i utdelningar :)

    Hur mycket ligger du själv på, och vad är målet innan du ev slutar jobba? Eller hur ser dina planer ut?

    SvaraRadera