fredag 28 juni 2024

Inköp Juni

Semestern har börjat och därför har jag både ont om tid och motivation att skriva just nu. Det har ändå hänt en del som jag tänkt skriva om men det får vänta tills det lugnar ner sig. Jag ägnar heller inte mycket tid åt börsen och portföljen utan den får sköta sig själv och utdelningarna får fortsätta att trilla in. Men som vanligt blev det köp av nya aktier under veckan när lönen kom.

Altria


British American Tobacco


Realty Income


Enbridge


Aker BP


Telenor


JPM Global Equity Premium Income UCITS ETF






Jag köpte ungefär samma som förra månaden vilket betyder att jag gjorde de sista köpen i tobaksbolagen Altria och British American Tobacco. Nu är jag fullinvesterad när det gäller denna typ av bolag.

Jag fortsätter även att fylla på i Realty Income och Enbridge. Två aktier som jag vill öka mycket i och planerar att köpa de kommande månaderna.

Precis som förra månaden så blev det ökning i norska bolagen Aker BP och Telenor. När det gäller Aker BP så är jag nästan fullinvesterad så inte mycket kvar att köpa.

Månadens största köp blev den börshandlade fonden JPM Global Equity Premium Income UCITS ETF.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 646 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar