fredag 31 maj 2024

Inköp Maj

Ytterligare en månad är snart slut och det har svängt rätt mycket den senaste veckorna. I mitten av månaden så var portföljen uppe på nya rekordnivåer, sedan dess har gått sämre, men jag slutar ändå några procent upp i maj. Bättre har det gått med utdelningarna och det har trillat in bra med pengar även denna månaden. I vanliga fall brukar jag handla lite aktier även under månaden men det har jag inte haft tid för så det var en stor summa jag hade att köpa för i förra veckan när lönen kom. Det blev följande köp:

Altria


British American Tobacco


Realty Income


Main Street Capital


Aker BP


Telenor


Enbridge


JPM Global Equity Premium Income UCITS ETF






Näst sista köpen i tobaksbolagen Altria och British American Tobacco så nu är jag nästan fullinvesterad där.

Jag fyllde även på månadsutdelarna Realty Income och Main Street Capital. Realty Income stiger sakta i portföljen och är nu mitt 11:e största innehav. Målet är att det ska bli ett av mina allra största innehav.

Nya aktier blev det också i norska bolagen Aker BP och Telenor. Det var länge sedan jag köpte aktier i Telenor men där vill jag också öka så det innehavet blir lite större.

Enbridge är en tråkig men stabil utdelningsaktie och det är precis vad jag vill ha. Det finns rätt många aktier jag vill fylla på i just nu och Enbridge är en av dem. Detta blev månades största köp.

De sista pengarna placerades i den börshandlade fonden JPM Global Equity Premium Income UCITS ETF.


Köpen ökar min årliga utdelning med 4 490 kr.

1 kommentar:

  1. Det var ju superbra köp !! Jag äger nämligen varenda ett själv...👀

    SvaraRadera