torsdag 29 februari 2024

Inköp Februari

Februari är en kort månad och det var nog bra för det har varit ganska tungt de senaste veckorna. Nu hoppas jag på vår och lite varmare väder så blir det förhoppningsvis bättre. Nu kommer också de tre bästa utdelningsmånaderna så jag ser fram emot mycket pengar att handla för den kommande tiden. Jag fortsätter att köpa ungefär samma som tidigare månader så mycket utländska aktier.

Kesko


Main Street Capital


Altria


British American Tobacco


Aker BP


JPM Global Equity Premium Income UCITS






Som jag tidigare har skrivit så gjorde jag nu mitt sista köp i Kesko för denna gången och nu är jag nöjd med antal aktier där.

Jag fortsätter även att fylla på i tobaksbolagen Altria och British American Tobacco samt månadsutdelaren Main Street Capital.

Denna månaden plockar jag in ett nytt bolag i portföljen när jag köpte mina första aktier i Aker BP. Jag har redan en del aktier inom olja och gas i portföljen men jag vill gärna ha mer norska aktier men då blir det ofta i den branschen man hamnar. Det kommer inte bli något stort innehav men jag planerar i alla fall att fylla på med kommande månaders utdelningar.

De sista pengarna placerades i den börshandlade fonden JPM Global Equity Premium Income UCITS.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 108 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar