fredag 30 juni 2023

Inköp Juni

Semestern har börjat och det betyder i vanlig ordning att mindre tid spenderas framför datorn eller telefonen. Någon gång ibland kollar jag hur börsen går men för det mesta får aktierna klara sig själva. Innan midsommar så loggade jag i alla fall in för att köpa månaden aktier. Svenska kronan är fortsatt svag så inga utländska köp denna gången. Det har också blivit mindre utdelningar än tidigare månader så inte lika mycket pengar att handla för.

Investor


Betsson


XACT Norden Högutdelande






Jag hade svårt att komma på något att köpa denna månaden och då är alltid Investor ett säkert kort. Det var länge sedan jag köpte nya aktier i Investor och trots att det redan är ett av mina största innehav så tänker jag öka genom att köpa lite mer de kommande månaderna.

Även i Betsson så var det länge sedan jag köpte nya aktier. Senaste rapporterna har varit bra och nyligen gjordes ett förvärv av Betfirst som jag tror kommer vara positivt för Betsson så nu blev jag sugen på att öka mitt innehav.

Precis som förra månaden blev mitt största köp den börshandlade fonden XACT Norden Högutdelande. Jag vill öka ytterligare här så det blir nog ett stort köp även nästa månad.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1 852 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar