fredag 30 december 2022

Inköp December

Dagen innan julafton så gjorde jag årets sista inköp av aktier. Börsen kanske inte har gått riktigt som jag hoppades under året men jag har fortsatt att köpa nya aktier varje månad utan undantag och det tror jag är en vinnande strategi när det sedan vänder. Så även om portföljen gått ner lite under året så äger jag i alla fall fler aktier än när året började. Jag har inga planer på att göra något annorlunda nästa år utan kommer fortsätta att köpa vad som än händer. Detta blev köpen i december:

Inwido


Enbridge


Realty Income


Franklin European Dividend UCITS ETF






Jag köpte mina sista aktier på ett tag i Inwido. Jag har fyllt på de senaste månaderna men nu har jag nått det antal aktier jag hade planerat så nu måste jag komma på något annat att köpa. Det är inte helt lätt när det gäller svenska aktier för just nu är det inte mycket som lockar där.

Största köpet denna månaden blev det kanadensiska energi och transportbolaget Enbridge. Detta är redan ett av mina största innehav men jag vill ändå köpa mer. Den senaste rapporten var bra och hög direktavkastning, helt ok utdelningsandel samt många år av höjd utdelning är saker som jag gillar. Jag tycker Enbridge är stabilt och bra och jag kommer köpa mer de kommande månaderna.

Precis som månaderna innan så köper jag också mer Realty Income. Även här är det stabilt och bra och jag vill att Realty Income ska bli ett av de största innehaven i portföljen. Det kräver dock ett antal fler inköp under nästa år.

Jag fyllde även på med den börshandlade fonden Franklin European Dividend UCITS ETF med de pengar som blev över.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1 885 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar