onsdag 30 november 2022

Inköp November

I fredags var det Black Friday och för ovanlighetens skull så hade jag planerat att kolla om det fanns några bra erbjudanden. Shopping är bland det värsta jag vet så efterhand som dagen gick så tappade jag helt intresset och det blev inget köpt.

Det var också lön så jag köpte i alla fall några aktier som jag alltid gör varje månad. Dollarna har blivit billigare sedan förra månaden så nu tycker jag att man kan köpa utländska aktier igen. November är också en bra månad för utdelningar så jag hade mer pengar än vanligt att handla för denna gången. Detta blev det:

Realty Income


Inwido


Volvo






Största köpet denna månaden blev Realty Income där jag placerade mycket av månadens pengar. Det är fortfarande ett litet innehav som jag helst vill bygga upp till ett av de större så jag har många aktier kvar att köpa. Realty Income är ett fint bolag när det gäller utdelningar med många höjningar. De höjer inte mycket varje gång men över längre tid så blir det mycket.

Jag fortsätter att bygga upp mitt innehav i Inwido med några nya aktier även denna månaden. Det har blivit lite dyrare sedan förra gången men jag tycker ändå att den är värd att köpa.

Det blev ett köp i Volvo också för att jämna till antalet aktier.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 492 kr.

2 kommentarer:

  1. Tjena, man blir djupt imponerad hur stora köp du gör varje månad om man bakräknar vilken yield bolagen har👏

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Jag spara en en hel del från lönen och så fick jag mycket utdelningar i november och då blir det en stor summa.
      I december är det t.ex. sämre med utdelningar så då blir det mindre att handla för.

      Radera