torsdag 23 december 2021

Bud på Nobina

I förra veckan så kom ett bud på ytterligare ett av min bolag i portföljen, bussoperatören Nobina. Jag har ägt Nobina länge och de har varit en favorit i portföljen för den stabila verksamheten och fina utdelningar så jag tycker det är synd att de försvinner från börsen.

När budet kom så rusade kursen upp i nivå med budet som det brukar. Jag funderade några dagar och det slutade med att jag sålde mina aktier redan nu. Visserligen så hade jag sluppit courtage om jag hade väntat och så missar jag ytterligare uppgång om det skulle komma ett högre bud. Det finns också en chans att budet inte går igenom och då är det bättre att ha sålt nu och så vill jag helst kunna placera pengarna i andra innehav. Jag hade lite svårt att hitta något annat att köpa så det blev största delen Investor tills vidare. Jag köpte även mer Telia och SBB D.

Det är som sagt tråkigt att Nobina försvinner men jag är mycket nöjd med utvecklingen. Innehavet hade ökat med ungefär 130% sedan köp och så har jag fått en massa utdelningar så totalavkastningen har varit riktigt bra.

1 kommentar:

  1. Håller med. Alltid surt när så fina bolag lämnar börsen även om det sker till en fin premie och man fått en fin avkastning. Jag funderar fortfarande på hur jag kommer göra (om ja ska sälja av lite eller allt först) men det lutar nog åt att låta allt gå till uppköpet. MVH // VGI

    SvaraRadera