tisdag 30 november 2021

Inköp November

Det är inte mycket tid kvar av månaden så jag tänkte att det var hög tid att redovisa vad jag har köpt denna månaden. November var en av de bästa utdelningsmånaderna någonsin och jag fick strax över 35 000 kr i utdelningar. Mycket tack vare bankerna som gjorde extrautdelning. Jag förde sedan som vanligt över de 25 000 kr som blev kvar av lönen vilket gjorde att jag hade mycket pengar att handla för denna gången. Jag köpte detta:

Evolution


Telia


Resurs


Samhällsbyggnadsbolaget i Norden D






Största köpet denna månaden blev i tillväxtportföljen där jag fyllde på stort i Evolution. Det har stormat lite runt bolaget den senaste tiden efter diverse anklagelser men jag är inte orolig utan tror att det blir bra på längre sikt. Nu kunde jag i stället fylla på till mycket lägre pris även om jag inte lyckades träffa botten. Jag har rätt mycket Evolution i portföljen nu så även om jag är sugen på att köpa mer så ska jag försöka vara nöjd här.

Efter att ha köpt mycket i Evolution där det händer mycket så köpte jag även en hel del i bolaget som ligger i andra änden av tråkighetskalan nämligen Telia. Här händer det inte mycket och tråkigare och segare bolag får man leta efter. Men de är även ett stabilt bolag som ger bra med utdelningar och sånt gillar jag att ha i portföljen när det blir oroligt på börsen.

Det var ett tag sedan jag köpte något i Resurs men nu var det dags igen. Jag tycket att bolaget är lågt värderat och när de nu knoppar av Solid Försäkring så hoppas jag på en bra affär. Solid Försäkring börjar handlas i morgon den första december så då får vi ser vilket värde det nya bolaget får.

Jag fortsatte även att fylla på med mer Samhällsbyggnadsbolaget i Norden D och sakta men säkert blir mitt innehav större. Det är fortfarande ett av mina minsta innehav och eftersom jag inte köper så mycket varje gång så det blir påfyllning under lång tid framöver.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 876 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar