tisdag 30 mars 2021

Inköp Mars

Ny månad, ny lön och självklart nya aktier. Det känns som om det inte var så länge sedan sist men i torsdags så fylldes kontot på men nya pengar och jag förde som vanligt över 25 000 kr till Avanza. Jag brukar också köpa för de utdelningar som jag fått under månaden men det har varit lite dåligt med det så här långt. De flesta utdelningarna kommer nu de sista dagarna i månaden och sedan i april tar det fart på riktigt.

Jag köpte ungefär samma aktier som förra månaden med skillnaden att allt har blivit dyrare sedan dess. Det fick blir dessa aktier denna gången:

Akelius D


Betsson


Kindred


Iron Mountain


Altria


Embracer






Största köpet blev även denna gången Akelius Residential Property D. En av få aktier som inte har stigit sedan förra månaden och ett innehav som ger pålitliga utdelningar under året.

Jag köpte även mer Betsson som jag började fylla på igen förra månaden. Det blev också påfyllning i Kindred som jag tror starkt på och tycker är köpvärd även om kursen stigit mycket i år.

Tobaksbolaget Altria har gått mycket bra senaste tiden men jag fortsätter att fylla på även här. Jag tycker det var mycket billigt innan och trots uppgången så är den fortfarande värd att köpa.

Några nya aktier i Iron Mountain blev det också. Stabilt företag som ger stadiga utdelningar.

Tillväxtportföljen fick påfyllning med några nya aktier i Embracer. Det är fortfarande mitt minsta innehav i portföljen.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1 687 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar