onsdag 27 maj 2020

Inköp Maj

Även i dessa corona-tider så går månaderna snabbt och det blev dags att köpa aktier igen. Normalt så köper jag dagen efter att lönen kommer men Avanza erbjöd gratis courtage på amerikanska aktier igår så jag väntade med mina inköp någon dag extra. Det gör ingen stor skillnad men kan jag spara några kronor så tar jag alltid den chansen. Annars så fortsatte jag att fylla på mina tidigare innehav så detta köpte jag denna månaden:

Akelius Residential Property D


Cibus Nordic Real Estate


AT&T


TransAlta Renewable






Största köpet blev även denna månaden Akelius Residential Property D. Jag fortsätter sakta att bygga upp mitt innehav och jag lär fortsätta de kommande månaderna om aktien inte stiger för mycket. Jag köpte även mer fastighets-aktier när jag ökade i Cibus Nordic Real Estate.

För första gången på mycket länge så köpte jag amerikanska aktier. Avanzas gratis courtage och att priset på dollarn gått ner gjorde att det nu var dags igen. Valet föll på AT&T som var en av de första aktier jag någonsin köpte. Innehavet har varit konstant sedan dess och jag har inte köpt något på många år men senaste tiden har jag velat öka antalet aktier. AT&T lär inte var någon kursraket men de är stora och stabila och kommer leverera utdelningar till mig under lång tid framöver.

Jag köpte även några aktier i TransAlta Renewable för att jämna ut antalet aktier.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2 424 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar