fredag 3 mars 2017

Rapport Februari

Ytterligare en månad är slut och ska summeras, så här gick det i Februari.

Inkomster: 35 359 kr
Utgifter: 9 507 kr

Några tusen extra i bonus gjorde att inkomsterna blev lite högre än normalt även denna månad.

Utgifterna under Februari var rekordlåga, det var många år sedan jag hade så låga utgifter. Jag har en gräns på 10 000 kr för utgifter som jag gärna vill ligga under och förra året så klarade jag det fyra av tolv månader. Detta året siktar jag på att slå det.

Utdelningar: 5574 kr

Utdelningarna låg lite under snittet och jag förväntar mig ungefär lika mycket under Mars. April och Maj blir det betydligt mer och jag längtar redan dit.

Totalt förde jag över 25 000 kr till Avanza. Värdet på portföljen ökade med 2.02 % under månaden om man inte räknar med utdelningar och nya insättningar.

Extra Inkomster

Jag har valt att redovisa inkomster/utgifter för mina online-aktiviteter som en egen del för att lättare få en överblick hur det går.

Inkomster: 490 kr
Utgifter: 435 kr

Inkomsterna från mina webbsidor ökade lite sedan Januari men är fortfarande långt under målet för året. Jag har inte lagt ner så mycket tid som jag ville under denna månaden heller så där har jag lite att jobba med. Det blev även lite utgifter när hosting och domäner skulle betalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar