lördag 18 mars 2017

Löneförhöjning

I veckan blev årets löneförhandling klar på min arbetsplats. Denna gången blev det inte så mycket förhandling utan mer löneinformation, man fick veta vad den nya lönen blev och kunde inte påverka det så mycket.

För egen del så ökade lönen med 3.5% vilket är ungefär vad jag förväntade mig. I pengar så betyder det lite över 1000 kr mer per månad efter skatt. Den ökande inkomsten kommer självklart att gå till sparande.

Jag har nått en nivå på lönen där jag inte kan vänta mig några större ökningar de kommande åren. Vill jag ha mer i lön så måste jag troligen avancera i företaget och byta arbetsuppgifter, något som inte kommer att hända på mitt nuvarande jobb. Då återstår bara att byta arbetsgivare, vilket är något jag funderat på men inte har några planer på att göra den närmaste tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar