lördag 30 september 2023

Inköp September

Som jag skrev i förra inlägget så fick jag ingen lön denna månaden men det hindrar mig inte från att köpa mer aktier. Eftersom det bara gäller denna månaden så tog jag pengar från buffertkontot i stället så jag har lika mycket att handla för som vanligt. Det har varit en tuff vecka på börsen för mina innehav så det behövdes lite påfyllning med nya pengar på kontot. Jag köpte detta:

Investor


Realty Income


Kesko


XACT Norden Högutdelande






Jag fortsätter att fylla på samma innehav som tidigare månader, och då främst Investor och Realty Income. Realty Income har gått ner en del senaste tiden så jag vill gärna köpa mer men dollarna är fortfarande dyr vilket gör det mindre lockande att köpa utländska aktier.

Finska Kesko är ett bolag som jag haft i portföljen i många år men det var länge sedan jag köpte några nya aktier. Nu har jag bestämt mig för att öka upp denna innehavet så det utgör en större del av portföljen. De första nya aktierna köptes denna månaden och jag planerar att fortsätta fylla på lite i taget de kommande månaderna.

I brist på annat att köpa så fyllde jag även på i XACT Norden Högutdelande med de pengarna som blev över.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1 972 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar