lördag 31 juli 2021

Inköp Juli

Jag har inte ägnat så mycket tid åt börsen nu under semestern men förra veckan så gjorde jag ett kort inhopp och fyllde på portföljen med nya aktier när lönen trillade in på kontot.

Jag förde över den vanliga summan till Avanza men denna månaden så var det lite sämre med utdelningar. De bästa utdelningsmånaderna för året är förbi så det blir mindre summor att handla för varje månad resten av året.

Det blev endast svenska köp denna gången eftersom många av de utländska aktierna som jag vill köpa har gått upp den senaste tiden. Jag köpte detta:

Betsson


Evolution


Corem Property Group D






Största köpet denna månaden blev påfyllning i Betsson. Trots omvänd vinstvarning och bra rapport så har aktien svårt att gå upp. Jag tycker den är lågt värderad jämfört med mycket annat och vill därför öka upp mitt innehav. Betsson är ett av mina mindre innehav så det finns utrymme att öka mer.

Jag ökade också tillväxtportföljen med fler aktier i Evolution. Det var som vanligt en bra rapport och jag tror de kommer fortsätta gå bra. Aktien är inte direkt billig och detta var första gången jag köpte sedan den gick över 1000 kr men fortsätter man att växa så kan det bli bra avkastning.

Några aktier i Corem Property Group D blev det också för att jämna till antalet aktier. Jag har några aktier till att köpa innan jag är nöjd med storleken i detta innehavet.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1 660 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar