lördag 29 juli 2017

Inköp Juli

Jag har inte jobbat en minut denna månaden med ändå trillade lönen in i början av veckan. För pengarna har jag som vanligt köpt lite aktier men inköpen gjordes i slutet av veckan i stället för dagen efter lön som i normala fall.

Axfood

Det största köpet denna gången blev Axfood. Jag vill att mitt innehav ska utgöra en ganska stor del av portföljen så jag fyller ständigt på med nya aktier. Mat kommer alltid att behövas och jag tycker att Axfood ligger bra till för framtiden så jag ser dem som ett tryggt innehav på lång sikt.

Omega Healthcare Investors

Dollarn blir billigare och priset på aktien gick ner lite i slutet av veckan så då passade det bra att köpa mer Omega Healthcare Investors. Bolaget meddelande också att de höjer utdelningen för 20:e kvartalet i rad vilket var glädjande.

Marine Harvest

Jag vill gärna öka på min andel norska bolag i portföljen så därför köpte jag lite mer Marine Harvest. Aktien har gått ganska bra den senaste tiden trots att börsen går ner.

Ocean Yield

Jag fortsätter även att öka på mitt innehav i Ocean Yield. Jag köper inte så mycket varje gång så bolaget utgör fortfarande en liten del av portföljen.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1730 kr och totalt täcker den nu 65% av mina kostnader.

2 kommentarer:

  1. Intressant med Ocean Yield. Den får jag kolla upp lite mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar Ocean Yield, de har långa kontrakt och delar ut mycket av vinsten så direktavkastningen är hög. Det är såklart inte helt riskfritt då t.ex. belåningen är hög.

      Radera