fredag 23 juni 2017

Inköp Juni

På grund av midsommar så kom lönen tidigt denna månaden och det har jag inget emot. Enda problemet är att det nu dröjer några extra dagar innan nästa lön kommer. Men eftersom det är sommar, och det finns mycket annat roligt att göra, så ska jag nog kunna härda ut.

I går så gjorde jag månadens inköp för det som blev över av lönen samt de utdelningar som jag fått under månaden.

Castellum

Priset gick ner en del när andra AP-fonden sålde en massa aktier i veckan och då passade jag på att öka lite i Castellum. Jag gillar verkligen bolaget och ser dem som ett tryggt och stabilt innehav som jag kommer att behålla länge. Förhoppningsvis så kan jag fortsätta att bygga på mitt innehav även kommande månader.

Hennes & Mauritz

Det var flera år sedan jag köpt mina aktier i HM men nu kunde jag inte låta bli att fylla på lite mer. Både bolaget och aktien har det lite tufft just nu och jag tror inte det vänder den närmaste tiden. På längre sikt så tror jag dock att det är ett bra köp när aktien kostar runt 200 kr.

Ocean Yield

Jag började köpa Ocean Yield förra månaden och fortsätter att köpa lite mer även denna gången. Det är fortfarande ett av mina mindre innehav så det finns utrymme att öka mer.

PIMCO Corporate & Income Opportunity Fund

Jag utökade portföljen med ytterligare en ETF och valet föll på PIMCO Corporate & Income Opportunity Fund (PTY). De har funnits på bevakningslistan ett tag och nu gjorde jag mitt första inköp. Placeringar som denna innebär en del risk men jag tycker om att blanda portföljen med innehav som ger lite högre direktavkastning, i detta fall runt 9.5%. Dessa innehav kommer dock aldrig att utgöra en större del av portföljen.

Nobina

Priset på Nobina har gått ner en del den senaste tiden och då köper jag lite mer. Om aktien håller sig på dessa nivåer så kommer det att bli fler köp.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1957 kr och totalt täcker den nu 64% av mina kostnader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar