onsdag 1 november 2017

Rapport Oktober

Det är en ny månad igen och då är det läge att sammanfatta den förra. Oktober var en ganska seg månad både privat och för portföljen och att det är kallt, mörkt och regnar hjälper inte direkt till för att höja humöret. Motivationen har varit otrolig låg men trots det så har sparandet rullat på som tidigare.

Det är vid denna tiden på året som jag gärna skulle vilja åka iväg några månader till något varmare ställe. Det känns bra att veta att om några år med sparande på samma nivå som idag så har jag den möjligheten.





Inkomster: 30 143 kr

Inkomsterna utgörs av min lön och var samma som förra månaden.

Utgifter: 10 041 kr

Utgifterna för månaden gick över 10 000 kr och det blir på håret om jag ska klara mitt mål för året att utgifterna i snitt ska ligga under 10 000 kr.

Extra Inkomster: 611 kr

De extra inkomsterna var ungefär samma som förra månaden. Mitt mål med extra inkomster på 12 000 kr för året har jag givit upp sedan länge och jag satsar redan på nästa år.

Utdelningar: 3 321 kr

Det blev inga stora utdelningar under oktober och det var första månaden detta året som utdelningarna var mindre än samma månad förra året. November ser dock betydligt bättre ut när det gäller utdelningar och det är många bolag som kommer att ge mig pengar.

Total har jag nu fått 69 278 kr i utdelningar för året.

Portföljen: -0.97 %

Många fick se sina portföljer växa under månaden men för mig blev det minus om man inte räknar med nya insättningar. En stor anledning var Oscar Properties PREFB och Swedbank som båda tappade en del samt Omega Healthcare Investors som gick ner efter rapporten.

Jag förde över 20 000 kr till Avanza under oktober och totalt var portföljen vid månadsskiftet värd 1 797 000 kr.

Bloggen

Antalet besökare på bloggen ökande marginellt med 2% under oktober vilket alltid är något. Det är dock en bra bit till Petrusko och hans 650 000 sidvisning per månad.

Jag skrev ett inlägg där jag berättade lite mer om vem jag är vilket många besökte.

Även antalet följare på Twitter ökade med 43 sedan förra månaden. Vill du följa mig så heter kontot @moneyfnothing och du hittar det här.

Övrigt

Som jag skrev i inledningen så har månaden varit rätt tung och jag är ganska glad att den är över. Dagarna på jobbet har känts oändligt långa och omorganisationer och allmänt tjafs har heller inte gjort det lättare.

Något jag har lyckats med är träningen som flyter på riktigt fint. Kontinuitet och bra volym har gjort att träningen har givit bra resultat och jag känner att jag tagit ett steg framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar