fredag 1 september 2017

Rapport Augusti

Efter sommaren är jag nu tillbaka i verkligheten och ännu en månad ska summeras. Som vanligt var det ganska tungt att jobba de första dagarna efter semestern men jag tycker ändå att det har gått lättare än vad jag räknade med. Även ekonomin är nu tillbaka i vardagen och utgifterna borde hålla sig på normala nivåer den kommande tiden.

Inkomster: 35 692 kr

Utbetalning av semesterersättningen gjorde att lönen blev högre än normal. Jag fick också några kronor i ersättning för utlägg i samband med jobbet.

Utgifter: 11 583 kr

Utgifterna var högre än normalt eftersom de extra utgifterna som jag hade under semestern nu skulle betalas. Jag gör nästan alla mina köp med mitt Mastercard, där räkningen kommer en månad efter, så inköp under juli ska betalas först nu i augusti. Det blev dock inte så illa som jag trodde och jag har lyckats hålla nere utgifterna även fast det varit semester.

Extra Inkomster: 799 kr

Det blev inga stora pengar i extra inkomster denna månaden heller.

Utdelningar: 6 261 kr

Augusti är en normal utdelningsmånad för mig och total fick jag in 6 261 kr. Det var 48 % mer än under samma månad förra året.

Det blev mer pengar över på kontot än normalt när räkningarna var betalda så jag förde över 25 000 kr till Avanza under augusti.

Värdet på portföljen minskade med 0.58 % under månaden om man inte räknar med nya insättningar. Totalt var portföljen värd 1 710 000 kr vid månadsskiftet vilket är nytt rekord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar