måndag 4 september 2017

Minskat Betsson, köpt Skanska och HM

I dag gjorde jag ännu en liten förändring i portföljen då jag minskade mitt innehav i Betsson. För en månad sedan sålde jag 20% av mina aktier och nu gjorde jag mig av med ytterligare 20%.



Min tro på Betsson har minskat den senaste tiden och tillsammans med en förändrad utdelningspolicy som troligtvis ger mindre utdelning så vill jag att bolaget ska utgöra en mindre del av portföljen. De aktier som är kvar och nu utgör ungefär 2% av portföljen kommer jag att behålla. Jag gjorde försäljningen på morgonen när börsen öppnade, och senare under dagen kom nyheten att Betsson's VD avgår, vilket gjorde att kursen sjönk lite mer.

För pengarna jag fick efter försäljningen så gjorde jag precis som förra gången och köpte mer Skanska. Det blev även några aktier i Hennes & Mauritz som gick ner under 200 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar