tisdag 25 april 2017

Inköp April

Jag fick lön denna månaden också så påfyllningen av portföljen fortsätter. Börsen gå upp och allt blir dyrare, men eftersom jag har som filosofi att alltid vara fullinvesterad så köper jag ändå. Efter lite funderingar så blev det följande:

Axfood

Det blev en större ökning i Axfood denna gången. Priset på aktien har inte rört sig så mycket under månaden så jag tycker fortfarande den är köpvärd.

Marine Harvest

Marine Harvest tog jag in i portföljen förra månaden och jag fortsätter att fylla på.

Omega Healthcare Investors

Det var länge sedan jag gjorde något köp i ett amerikanskt bolag. Dollarn är fortsatt dyr och aktien har gått upp en del men jag gjorde ett litet köp eftersom jag gillar bolaget. Omega Healthcare Investors höjde nyligen utdelningen för 19:e kvartalet i rad och jag ser ingen anledning till att de inte kommer fortsätta att höjda.

Nobina

Nobina rapporterade i början av April och höjde utdelningen. Bolaget utgör fortfarande en liten del av portföljen så det fanns utrymme att öka lite mer.


Köpen ökar min årliga utdelning med 2170 kr och totalt täcker den nu 60% av mina kostnader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar