torsdag 16 februari 2017

Inköp Axfood

För någon dag sedan så gjorde jag ett nytt köp i Axfood. Det var lite utdelningar från främst preferensaktier som behövde sättas i arbete.

Axfood föll efter rapporten och blev lite billigare och jag fick betala 134 kr per aktie. De höjde också den ordinarie utdelningen till 6 kr vilket var glädjande.

Mitt totala innehav i Axfood fortsätter att öka men ännu utgör det en liten del av portföljen. Jag tror det är ett bra bolag att äga på lång sikt och jag kommer att fortsätta att fylla på när jag får chansen.

I vanliga fall så brukar jag samla alla utdelningar som kommer in och handla för pengarna när jag gör mina inköp i slutet av månaden. Nu under Februari till Maj när utdelningarna är lite större så siktar jag på att göra något inköp även under månaden. Det gör ju ingen som helst skillnad om jag delar upp köpen under månaden eller köper allt på en gång, annat än att det är roligare att köpa flera gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar